Angan2 tak kesampaian...

Thursday, October 7, 2010

| | |
Sejak beberapa hari ni aku asyik berangan dapat laptop baru...Malangnya tak kesampaian...Hurm..nasib badan..huhuhu...Tapi takpalah, ada rezeki nanti adalah...Petang tadi aku diberitahu yang harga laptop yang aku nak beli ni naik harga pulak... Mula-mula kata lain, time dekat2 nak beli kata lain pulak..penat jer kawan aku berinteraksi dengan tokey tu....kesian plak kat dia...Susah payah aku pikir macam ne nak kumpul duit..siap meminjam lagi tu...

Mula2, rasa nak marah jer... mana tak nya, dulu kata 600 tetiba esok lusa nak pegi tu, jadi 800 plak...sakit2...huhu, tapi xde lah nak tunjuk kat org yang bgtau aku ni, sbb bukan salah dia pun...Disebabkan tak dapat nak marah org yg punya angkara ni, rasa nak nangis jer..seb bek dapat kontrol...huhu...Aku betul2 perlukan laptop, boleh plak dia memain...takpalah sabar2...itulah kehidupan, tak semua yang kita nak kita akan dapat...mungkin ada takdir yang lebih baik utk aku nanti...

"Allah takkan beri ape yang kita mahu, tapi Allah akan bagi ape yang kita perlu...Jadi, jgnlah salahkan Dia bila sesuatu tu tak berlaku seperti apa yang kita mahu...Yakin lah, Dia ada perancangan yang lebih baik untuk kita...Kadang2 tu Dia bagi hadiah yang tak disangka-sangka...Kerana Dia lebih mengetahui apa yang hambaNya tak ketahui...wallahualam..."

So, terima kasih  untuk kawan-kawan aku yg sanggup bantu aku tanya kawan2, tolong cari laptop 2ndhand kat aku dan kawan2 bg sanggup pinjam duit... Jasa korg2 semua tak kan aku lupa..huhuhu...macam ramai jer kan, hehehehe...2 org jer, cik anis dan cik emi...dan utk sesapa yg bg sokongan kat aku..hahahaha.. cam menang pertandingan jer...kih kih..


Petang tadi, pergi hantar borang kerja...Pastu, pakcik tu kata semalam dia baru hantar senarai nama pelajar kat PSZ.Dia kata cubalah tanya En.Dzul...mana tau boleh dapat...So, aku dan cik emi pun bergegas ke library...Masuk2 pejabat, En Dzul tu tak de, gi solat..Jadi, kitorg tunggu dia...lama lah jugak..dari 4.30 ptg sampai dalam kul 6 ptg bru dia masuk... Cik emi kata... ingatkan tua, muda lg upenyer..hehehe... boleh tahan jugak...Pastu dia ajak gi bilik dia..Kitaorg pun bgtau lah tujuan nk jumpa dia...tapi dia kata, kami cari sorang je pekerja..td pun dah ada sorg student call...erm..xpalah... tak de rezeki... kecewa gak lah time tu..tetiba dia kata, "kamu bagi detail no phone dan email..kalau ade kosong saya call"..time aku menulis detail tu, dia pun citelah keje2 yang biasa wat...alahai, sopannyer...hik hik..cik ermi kata, dia senyum macam nak mgayat org jer..hahahahaha... apa salahnya kan cik emi ..mana tau dia single mingle lg, tgh mencari..hehe...

So, sekarang ni tgh tunggu jawapan dari En tu...time nak kuar tu, en tu kata, kamu berdua ni x boleh dipisahkan ker..urm, aku sengih2 jer.. "berdua lebih baik, ye ke???"...hak hak

Pastu aku cik ermi balik lab, aku lak gi masjid...Pas solat asar, aku pun gerak lah ke lab...sesampai nyer di lab...ada berita mengejut kan..hohoho..nanti aku cite..tak selesai lg..pas selesai aku cite eh...tapi memang sedih lah..tak tau nak rasa apa...marah pun ada, geram pun ada, rasa bersalah??..mcm terpaksa lah buat spt pesalah..malas nak panjangkan cite, nanti x aman plak kat fakulti ni..hohoho...


2 comments:

Cik Anis said...

alohhh...mcm mrh kt aku je..huhu..aku pun xtau..dia bkn main2..tp dia kata tu harga murah dh..tp..xpala wey..sori eh..bg pihak aku,ngn dia..xdpt lak ang nk merasa laptop baru (even 2ndhand)..cari la lg..huhu..nti aku tlg..kt tmn u ada kot..

AziF_RuNtC said...

mrh gak lah..tp bkn kat hg...kt budak tu...tp budak tu dah explain kt aku..so aku dah ok dah...dah tahu sbb dia, jd aku x kata apa lah...no prob...

Post a Comment