Cinta dalam bas

Thursday, September 30, 2010

| | |
Sekarang ni aku rasa macam orang yang merdeka...hahaha...tapi hanya untuk bab-bab tertentu...dah lama aku tak cerita pasal kisah "cintan cintun" ni... maklum lah pas jadi single ni, aku tak rajin dah nak amik tau pasal bab ni... tapi banyak jugak kisah yang berlaku dalam hidup aku...huuuuu...adakah ini dugaan orang yang tidak ber"couple"...
********************
Disebabkan laptop aku rosak...aku wat keje2 menaip dan mencari info dekat library...kat situ banyak pulak jejaka foreigner yang aku jumpa..hehe..
 bukan gatal tapi dah ternampak kan, cuci mata je lah sambil tambah dosa mata...apo lah aku ni...cakap je nak berubah tapi masih di takuk lama...
***************
Aku nak cerita pasal sorang mamat indon ni..(aik, jgn pk mamat indon yang kontraktor tu, ni mamat indon yang terpelajar..heh heh)..
Dulu masa aku duk kat H14 KTF tu, aku selalu tunggu bas KTGB,KDSE,KDOJ lalu...malas nak jalan kaki gi lab...kali pertama aku jumpa mamat indon ni dalam bas lah...dia duk sorg2 jer...muka dia x nampak macam org indon, nampak macam org iran,orgnyer agak tinggi dan kurus kering..opss..blh tahan macho..hehehe..
masa aku nek bas tu, aku terpandang lah si dia ni...bukan sengaja yer, masa tu nak cari tempat duduk kosong tetiba terpandang dia dan kerusi sebelahnya yang kosong...jeng jeng jeng..nak duduk ke tak..urm...aku duduk kat kerusi depan dia..banyak lagi kerusi kosong upernyer...(^_^)
**************
Aku turun kat C08, nak gi library...dia tak turun lg, mungkin dia pegi fakulti lain kut..x pelah,ade rezeki jumpa lagi..huhu...
sampai nyer aku di library, setelah penat berpusing2 mencari komputer..tetiba aku nampak kelibat dia kt aras tiga tu, tgh sembang dengan kawan dia...wah, nampaknya ade jodoh nih (tersengih sorg2)...
*******************
kali kedua jumpa dia kat atas bas jugak, waktu yang sama...tapi hari tu aku x gi library lah..banyak keje nak wat kat lab tu..haha..tapi masa aku nak turun tu, aku pandang lah dia sekali imbas...upernyer dia pun pandang aku...wah berbunga bunga cinta..hak hak..

pastu aku nak nek tangga nak masuk bangunan C08, tetiba rasa nak pusing belakang...wahahahaha, rupernyer dia still pandang aku, ape lagi aku pun pusing ler balik..malu lah plak aku rasa..huhuuu...ermm..pastu aku ingat tak jumpa dia dah..
******************
satu hari aku gi makan kat pak lah cafe dgn kawan2 aku...time nak makan tu terdengar ler suara org sembang..gaya2 org indon lah..aku pusing2, upernyer dia lagi..ish3..dia org indonesia upernyer...
**************
lepas laptop aku rosak, aku pun kerap ke library...Rupanya aku jumpa lagi dengan mamat tu..banyak kali jugak lah...malam ni aku tengah menaip post ni, mamat tu ada kat depan aku...hehehehehe...dugaan2..
****************
tapi, aku rasa cam dah xde hati pulak dgn dia, mungkinkah sebab hati aku ni dah diambil org.. siapa lah yer orang tu..urm....ok sampai sini saja...hehehe...nanti aku cerita pasal org yang sepertinya sudah mencuri hati aku..tapi, jangan risau, aku masih kekalkan pendirian aku iaitu..



"Couple when Engaged"
&
"LoVe after Marriage"
 From http://cintaadriana.blogspot.com/

2 comments:

Cik Anis said...

amboi2,,,gatal yang amattt,,hahaha

AziF_RuNtC said...

hahaha...bukan selalu...haha

Post a Comment