Jejalan di sekitar Melaka...

Monday, October 18, 2010

| | |
Hujung minggu lepas aku dengan kawan2 aku bercuti pendek di Melaka...Malam sebelum bertolak tu, aku kena jaga adik2 PSM sampai kul 6 pagi...bertolak pulak kul 8 pagi...huhuhuhu..ngantukkkk giler...rancangnyer nak tido aje dalam kete..tp bila dah gerak tu, luas plak mata ni..akhirnya aku tertido jugak..sekejap jer tido..heh heh...pas antar cik syg balik umah, singgah kejap umah kakak dia..tgk baby baru lahir...hehehehe..Then, bermulalah percutian pendek seharian di Melaka....teng teng teng..

******************
Mula2 kitorg pegi mana eh??!!!..alamak lupa dah..urm...haaa, kitorg pergi tgk buaya kt taman buaya...heh heh heh..masing2 pakat mengimbau kenangan dulu-dulu..ada yang pernah datang waktu kecik2, time sek rendah, ada plak time x sek lg..lama betul..aku pulak pernah pegi dgn rombongan sekolah masa abih SPM..release tension pas jawab exam...hahaha...Memang best arr dulu, sbbnye aku jarang kuar dari tempat tinggal aku...maksud aku kuar dari pulau pinang...tapi kalau nak diikutkan aku selalu ja merentas kedah dan perak, maklumlah umah aku dekat sempadan tiga negeri..erkk tu kira pegi jauh jgk ker?..hahahahaha

********************

Ni depan pintu masuk..sekali masuk kena bayar 8 inggit (untuk yg dewasa)
Time kitorg sampai tu, buaya ni tgh diberi makan..ganas betuiii, dah la besar...ish3...macam2 ler pe'el boya2 ni yang menggelikan hati..ada yg tamak haloba, ada yang pemalas, ada jugak yg diet ( cewwaaaahhh, diet la konon..patutlah kurus jer...hahahahah)..tapi kawan aku kata boya ni manja, sebabnya diorg nk disuap bru nak makan..kalau ayam tu jatuh kat tanah x dek sekor pun nak amik..ish3..macam tu pun ada ka..tp last2 amik jugak, dah lapo kan...heh heh

macam boya ni, dah kenyang tapi masih nak makan lg..ni namanya boya tamak haloba..heh heh...bila boya len datang nak curi, terus boya ni lari..ish3...kedekut
boya ni gelojoh, belum baling makanan dah buka mulut..masuk  lalat kang bru tau..hahahaha...ala, dia makan jer lalat tu ape kisah..tul tak boya..keh keh..

boya ni pulak buat derkk je bila org baling makanan, tu namanya diet...nampak tak, rampingnyerrr...keh keh
*********************
Bila dah selesai tgk gelagat2 boya ni, aku, cik emi ngan kak sya gi nek ketapi nak masuk ke alam dinosor...wuuuu seram, mcm dalam cerita jurasic park tu, org kena makan dengan T-rex..ish3..takut punya pasal sampai aku jerit nak duk tengah2..ish3...tu belum gerak lg ketapi tu...penakut bebenor..kah kah kah...

macam gempakk..tp hampeh...

Bila ketapi bergerak, aku dah seram sejuk dah..huhuuu..takut nanti ada dinosor nak makan aku..huhuhuuu..poyo jer..haha... alangkah terkejutnya ....jeng jeng jeng....tak takut pun...hahhah.. aku rasa nak tergelak bila tengok dinosor tu..siap melambai2 lg kt dinosor tu..ish3 kesian...hahahaha..adoyai..apo lah...jadi blur sekejap..lawok2...dinosor x ori...patutlah budak kecik pun leh masuk...huhuhuhuu

Dah lah..bosan..jom pegi tempat len..sebelum kuar dari taman boya tu sempat lg tangkap gambar replika2 bangunan dan jambatan pulau pinang kt situ..

Replika jambatan pulau pinang.nampak cam besar je jambatan ni, kete yg atas dia ciput jer..mcm tak logik jer..ish3..
***********************
Singgah kat jusco untuk solat pastu ushar2 barang kat situ...Dalam duk jalan2 tu, tetiba cik emi terpijak sandal aku, tercabut tapak...aduhhh, macam mana nak wat, aku pun berjalan ala2 makcik si tempang utk sampai ke bangku...alahai, jatuh saham, baru nak ngorat cik abg2 hensem yg lalu...hahaha..malunyer bila ada org tgk... pak gad tu pun tak yah lah tgk lelama, klu tolong belikan utk aku xpa lah gak...huhuuu...Akhirnya aku kena beli sandal baru, nak cari kedai juai gam gajah payah jugak...memang tak dirancang pun, sek bek bwk det lebih..huhuhu...apepun, yeah dapat kasut baru..heh heh..

**********************
Dah nak senja, so kitorg gerak ke selat melaka, tgk permandangan di tepi pantai...cantik betul pemandangan kat situ siap ada org main layang2 lg tuuu...tapi duk cantik2 tu ada jugak lah beberapa pasangan yang tak berapa nk malu duk ber"suka-suka" dalam kete..ish3..ape lah nak jadi bebudak sekarang...

posing2, nak wat profile picture..keh keh...

Dalam duk syok2 bergambar, tetiba bateri camera habis..huhuuu...alahai, time ni lah nak abis pun..so, setakat tu jelah dapat bergambar..malam tu kitorg pg JonkerWalk..tgk boat lalu ..best nyer.nak nek jugak, tapi mahal lah pulak...xpelah, bulan madu aku nanti nak ajak suami aku lah ( dh berangan awal2, calon pun xdak lg..apo lah...ish3)..keh keh keh...Lenguh sendi2 lutut, kaki semua lah...panjang jugak jonker walk ni,byk barang yang dijual..paling aku suka baju yang untuk couple ( boleh lah utk aku ngan laki aku nanti.hehe) pastu ada gubahan dawai besi jd mcm2 bentuk...cantik giler..tp malangnya xdak satu pun org melayu yg menjual makanan...jd kitorg dh keletihan dan kelesuan sbb x dpt beli air..dahagaaaa nyaaa...
dah selesai membeli belah, kitorg pun berangkat pulang ke Johor ...Masa sampai ke kereta tu, kami terkejut..kereta kena boommmmm!!!!!!!!!!...ish3, sape punye keje la ni...hahahaha...
ni keje burung2 yang bertenggek atas pokok..kena sediakan tandas kat dorg ni..ish3 berak merata2, abih kete org kena cat itam putih..ish3

pastu singgah kat shell jap, aku terus beli air kotak, tak tahan dahaga betul...alamak tak cukup plak satu kotak..huhuhu...penatnyaaaa....semua org pun dah sengal2 bahu, sakit belakang...ish3, kesian2...

Akhirnya kitorg sampai ke UTM dalam kul 1 pagi...ape lg,balik2 aku gi mandi, pastu terus tido..huhuuu...happynya..urmmm...(-__-zz)zzZZZZZ...entah bila aku tertido..

Psst: pasni dah tak leh jalan2 sgt, aku pun dah mula kerja..wat keje part time...hehehehe...

0 comments:

Post a Comment