Rindunyer...

Monday, August 2, 2010

| | |
Minggu lepas teman Cik Anis dan Pn Una pegi FRIM hantar sampel pokok...Cik Anis bawak pokok "jolok cacing" n Pn Una plak bawak pokok "Kapal Terbang"...pelik tul nama2 tempatan..hahaha..nk gelak pun ada...jgn marah tuan punya pokok..hehe...  
Aku gerak ari ahad pegi shah Alam, tumpang tido kt umah Pak Long Cik Anis, pastu pegi FRIM tu ari isnin dan yg penting hari selasa balik kampung...bestnyer...

Tak sangka la pagi isnin tu leh terserempak Kawan lama masa matrik, tgh tunggu komuter kt seksyen 19...Kawan2 aku panggil dia "Mr pillow boy"..hahahaha...marah jgk ler dia bila tau kitorg bg nama tu..hehe...Kejap jer jumpa sebab train sampai, dia pun naik..aku ngan Cik Anis malas nk nek sebab penuh sgt "macam sardin dalam tin yg terlebey muatan".hehe..maklumlah time tu org duk pakat2 pi keje...

Pas antar pokok, kitorg rancang nk g jejalan kat Mid, tgk wayang cite the sorcerer apperentice( aku fanatik giler citer ni..lagu secret tu aku duk ulang berpuluh2 kali sampai nek bosan dah...tp esoknya dengar lg..hahaha..entah ape yg merasuk aku sampai suka gile kat lagu nih..sek bek waras lg..hehehehe)

Ni baru main part ape yg aku nk ckp..hehehe.. Ari selasa tu aku balik Penang dalam kul 1:30 tgh hari n sampai umah dalam pukul 6 petang...Sampai nyer di rumah, mata aku membulat sebesarnya( fuhh, mcm ler besar sgt mata aku..hoho)..musim buah2an..nyum2 sedapnyer..hehe...


Ni pokok buah langsat
Ni buah Manggis
Ni pulak buah Rambutan

Hari2 pun makan buah sampai muak dah tgk buah2 tu...Ada lagi buah kat umah aku ni macam buah jambu, buah cempedak, buah rambai n buah dukung cuma x tangkap gambar plak buah2 ni..hehehe..

p/s: Kalau korg nak, datang ler umah aku, banyak lagi atas pokok...hehe..

Disamping makan buah-buahan, aku kena jaga buah ati kesayangan aku, namanya izwan...Mak aku keje sambilan jadi pengasuh..budak ni mak aku jaga dari umur 3 bulan...Dulu aku x suka budak2, sebab dorg ni lembik semacam, takut aku nk pegang...Kang patah tulang budak tu klu aku pegang...huhuu..tp aku jd suka sgt kat si izwan ni...mungkin sbb aku dapat tgk time dia pertama kali meniarap, pertama kali merangkak, n pertama kali dia nk bljar berjalan...n rasa tersentuh bila dia panggil aku mak...huhuuu..

Ni la izwan(present)..dah setahun lebih dah umur dia...comei kan...klu nak tau budak ni fotogenik, bila nk tangkap gambar dia, dan2 je senyum ,statik x gerak..hehehe...
Bila aku dah balik U ni, rindu sangat kat dia..huhuu...sebulan sekali bru dapat jumpa dia...huhuhuuu..."rindu cayang buah ati mama"Bila lah dapat jumpa lagi ..huhuuu... (camne lah klu ada anak sendiri...ermmm..(~_~?)??????..)..Bila time budak ni sakit, aku rasa nk nangis je bila tgk dia nangis sbb sakit...air mata dia yg menitis tu mcm jarum yang cucuk jantung aku...huhuu...rasa macam nk ganti tempat dia, biar aku jer yg rasa kesakitan tu...Sbb terlalu sakit, bila kita dukung dia, dia letak kepala atas bahu kita mcm nk layu jer..dah x aggresif mcm time dia sihat...sayu jer tgk dia mcm tu...huhuuu.."buah hati mama jgn sakit2, nanti mama sedih"..huhuu

p/s: setiap pagi bila mak izwan antar si izwan ni, dia selalu merengek kat aku (time ni dia panggil aku mak..nk wat manja la tuuu)  sbb nk suh aku angkat dia bawak g jalan2 kat luar...klu x bawak, fuhh, merajuk guling2 atas lantai pastu menjerit..Klakar jgak lah tgk time dia marah...comeiiii sgtt......(manja betul, penat jgk layan kadang2..huhu)..

Mungkin sebab aku x de anak buah lg, tu yang sayang giler kat Izwan tu..huhuu...bila lah nk dapat anak buah lagi...

2 comments:

Cik Anis said...

cehhh...cubaan mengutuk pokok kesayangan aku tuh,,hehe..cece...buah ati mama tu..kui3...mamma mia!here we go again!..my my..lalalala...

AziF_RuNtC said...

heppp...kata lah...xkisah..heehehe

Post a Comment