Dugaan buka posa...

Thursday, August 19, 2010

| | |
Pejam celik pejam celik...dah bape hari dah kita posa kan....x sabaq dah nk balik kampung ni..yahooo...
time ni kalau kuaq lagu "balik kampung" tambah2 kalau duk dalam bas nak pulang ke kampung...memang masyukkkk arrr..."ho ho ho balik kampung..ho ho ho balik kampung..hati girang...."(^_^)v

Semalam buko posa kat mesjid ada nasi beriyani dan bubur lambuk...sedaapppp tu..(tgk org makan ja..aku x bkesempatan nak makan..huhuuu.....)..

Macam besa lah aku ngan mek anis gi mesjid tdalam kul 5 lebih ...pi awal sgt tu ada lah keje nak wat kat mesjid tuuu kan...hahaha..keje ape?...hahaha  tidoooo...best2, nikmat tu tido...(haha jahat lak plak aku rasa, dah lah tido waktu petang, kat mesjid plak tuuu...adoyai, apo nk jadi lah budok2 zaman sekarang ni..."korg jgn wat cam tu, x elok untuk kesihatan..hak hak...) bukan apo, letih sangat wat keje lab ni...ulang alik dr tingkat satu dan tingkat 3...huhuuu...

Semalam ada program Jelajah Sahabat ..tu yang makan agak sedap tu..hehe...pas abih ucapan dari pihak berkenaan kitorg pun turun lah tempat besa nk tunggu buka posa...huhu..agak menyedihkan bila ramai org tapi makanan tak cukup...(bukan tak cukup, cuma x cukup talam nk hidang.)..so ramai lah jugak x dapat makan hari tu..termasuk lah aku dan mek anis...

Kitorg kumpul lah kt dalam dewan tu dgn tangan kosong...air pun xde..mmg klu masuk waktu maghrib tu, xde ape yg nk dmasukkan dalam mulut...tapi time nak buka posa tu, adalah terniat..."kalau ada buah kurma sebiji pun jadilah"..aku pun kata lah kt mek anis..tibe2, ada jiran sebelah hulur kurma..."Alhamdulillah"...(rupanya ada yg mendengar, sesungguhnya Dialah yg Maha mengetahui")

So...pastu buka posa tu, makan lah kurma yg sebiji tu...pastu aku ngan mek anis g nek atas...pas solat maghrib, kitorg pun balik lah...

Sampai nyer dibilik, si rumate aku, cik eman plak tanya.."macam na td, nasi beriyani sedap dop?"...urm...mula2 tu malas nak jawab..aku diam ja...sbb kalu jawab, leh mngalir air mataku..huhuuu..cedih2...(masa duk berjalan balik bilik pun aku dah bersedih....tp bila ingat balik yg aku niat td tu...aku lega balik..huhu.)..

Tak lama pas tu..cik eman tanya lg..." sedap dop nasi beriyani?"..
aku akhirnya mnjawab..."sedappp..."(jawapan bdsarkan pemerhatian)..
bila aku dah jawab, cik eman pun mula btanya soklan len..."ramai tak org?, makan dalam apo, dulang ke polytrene?"..urm...huhu...,malasnya nk jawab...
Aku pun jawab lah jgk  " Ramai...a'ah, makan dalam dulang..."

p/s: utk cik eman, jawapan aku benar...xde pembohongan, walapun aku x dapat makan pun semalam...huhuu..(soklan hg x spesifik ttg aku dpt makan ke tak kan...huhuuu)

disebabkan niat aku tu tertunai, aku xnak lah luah perasaan pasal xdpt mkn tu kt cik eman..nampak mcm tak bsyukur plak aku rasa.huhuuu..( tp, tulis kt blog ni ape kes plak??????????????)...haaaa...)..

Pas balik bilik tu, aku pun masak meggi goreng...Alhamdulillah, x terasa lapar pun pas makan meggi tuuu...
(^_^)...

1 comments:

Cik Anis said...

ehem2...time otw balik dr mesjid tu,,aku tgk ang mengeluh,,aku ade ckp n,,xpela azif,bukan rezeki kita,,ang xdela ckp pape..eleh2,,,sedih padahal,,xnk tnjuk kt aku,,aku leh baca la riak muka ang,,hehehe,,,

u/p:aku da explain kt memey perkara sebenar..hehe..

Post a Comment