Nak letak nama ape eh..

Monday, February 28, 2011

| | |
Asalamualaikum...
hehehe..harini tak rasa mengantuk plak time keje...Selalunya kalau tengahari, aku dah mula menguap...ish3, tak bek lah pulak kan...huhuhu..Tadi ade lah sorg customer ni, nak tanya aku pasal baju yang macam dalam cerita indon tu...tapi dia tak tau macam na nak describe...dia pun nyanyi lah lagu.."ketika cinta bertasbih..lalala"..hahahaha, kelakar plak aku tgk...tp aku still tak tau baju ape yg dia nak...ish3..ada gak pelanggan cam tu kan...kikiki
 
Balik pada cite asal..
Sambil2 keje tu, aku merayau gi gerai buku kat sebelah kedai aku ni...Duk cari buku pasal nama2 anak...Tetiba, terasa nak cari nama untuk bakal anak buah aku tu...hahahaha... OVER lah plak aku rasa...

Aku suka sangat dengan nama "Adhwa"...maksudnya cahaya...kalau baby perempuan, selalu org letak "nur", macam nama aku...

Erm, aku ada le jumpa beberapa nama yang baik dan tak terlalu berat maknanya...Kata org kalau kita bagi nama yang berat yg tak mampu budak tu tanggung, nanti budak tu esok jadi yang sebaliknya..Betul ker??

Apepun, aku suka dengan nama2 macam kt bawah ni..

 " Muhammad ZahirulHaq "

"Muhammad Isyraq nawwaf"

Ape lagi ek nama2 yang baik, sape ada cadangan??!!!..Takpe2, banyak masa lagi...hehehe

4 comments:

Fidz@EartH said...

wah..cari nama untuk anak buah msti seronok dpt anak buah kn.. Nampak menarik dan sedap didengar nama2 yg awk cadangkan tue,awk carikan yea.....nk memberi nama nie nk kena btul2 pasti..maknanya pun biar baik..nampaknya kena buka buku nama anak2 islam nie boleh tlg2 ek hehehe:P

AziF_RuNtC said...

Dah lama sy tunggu kedatangan org baru...hehehe..
Tak sabar nak tgk anak buah sy...

Betul tu...saya rujuk beberapa buah buku untuk cari nama yang baik..hehehe

Macam ZahirulHaq tu maksudnya pendukung kebenaran

kalau isyraq nawwaf plak maksudnya pemberi sinar (isyraq) yg baik (nawwaf)

Fidz@EartH said...

wah..nama yg baik..pasti orgnya juga akan baik nanti..insya.allah:)

AziF_RuNtC said...

insyaAllah...doa2 kan yer..hehe

Post a Comment