Mencari Cinta..012

Sunday, February 6, 2011

| | |
Asalamualaikum...(^_^)

Lama aku tak tulis blog...Tak de mood nak menulis sejak akhir2 ni...Sekarang ni tengah bercuti kat kampung halaman...hihihi...Sememangnya "rumahku syurgaku"...amannya kat sini..huhuhuhu

Masa mula2 sampai umah, aku bukak jer pintu dah hidu satu "bau"...nyum2...Lama tak makan durian...Kali pertama pokok durian kat umah aku berbuah...Ape lagi, projek pagi tu, wat pulut makan dengan durian...wahhh, nikmatnya...hehehe...Selain buah durian, ada jugak buah manggis...(^_^)

*********************

Berbalik kepada cerita asal...Masa2 cuti ni aku tolong ayah dan mak aku pasang pagar umah... Alkisahnya, kat kampung aku ni ada beberapa ekor lembu yang tak berumah...Kejenye melilau keliling kampung...Lembu sapolah nih, bukan nak tambat, dibiarnya merata2...

Bukan tak suka, cuma lembu ni rosakkan tanaman orang kampung..Tahi dia dah lah merata2..tapi tak pala, leh wat baja...Yang sakit hati tu, abih orang kampung nyer tanaman dimakannya...ish3...Bila tanya lembu sapa, pakat2 tak nak mengaku...Nak jer tangkap lembu tu sembelih, wat korban...padan muka...Tak nak mengaku sangat...hahahaha

Jadi, parent aku pun pakat2 dengan adik beradik lain pasang pagar keliling umah...Susah gak lah aku tgk...Mula2 kena pacak tiang, pastu kena letak simen sebab nak kuatkan tiang tu supaya tak tumbang..pastu pasang lah jaring...Aku pun tolong sekali pasang pagar..maklumlah, anak lelaki kurang, anak perempuan kenalah jadi cam anak lelaki..hihiii..habis calar balar tangan aku..huhu..sakit lah jugak, penat tu tak payah kata lah...Erm..tapi best..hihi 

Dalam duk wat keje2 berat tu, aku terpikir...Boleh ke suami aku nanti buat keje2 berat macamni??!!...Urm, aku ade sorang calon suami, hehehe..budak tu lah, kenal tak?!!....Tapi aku tgk gaya hidup dia, aku wisau lah jugak, reti ke dia kalau parent aku minta tolong wat keje2 berat cam gini...urm... Nampak gaya cam tak bolehh jer...

Tetiba aku tsedar, betul ke keputusan aku kalau aku pilih dia nanti??!!!...Aku rasa aku kena pikir semula nampak nya..huhuhu...Kalau lelaki tu boleh menjaga parent aku, dan sayang parent aku macam parent dia, aku bersyukur sangat2 dapat suami macam lelaki itu...siapalah dia eh??!!..Tapi macam mana caranya nak tahu?!!..susah2...
Apapun, lelaki yang akan jadi suami aku tu mestilah seorang yang hormat orang tua....Paling penting aku yakin dia boleh menjaga parent aku dengan baik...

Tapi...
Dah bapa hari aku tak contact dia...aku rasa macam tak ada reason nak hubungi dia..Urm..kenapa lah agaknya dengan aku ni...Mungkinkah aku sudah meragui keputusan aku??..Urmmm...

Psstt: Aku dah ada beberapa test untuk bakal suami aku...kalau dia lulus, maka dia lah yang aku cari..hihihi...Test ape?...Itu rahsia...hihi...So, jaga2 yer awk...

6 comments:

Fidz@EartH said...

wah..rajin wk ek,bgusla sekurangnya bley exercise..alhamdulillah kurang skit beban mak n ayah...masti tersenyum diaorg..time2 cmnie la bley kita hulurkan bantuan.. insya.allah si dia bley buat kot..buat test keje kmpung gerenti mencabar hehe:) anyway mmg sidia tue kene berjaga2 ek hehe...

AziF_RuNtC said...

hehehe...betul gak tu... test keje2 berat ni..mampu ke tak..but klu si dia rasanya tak mampu kut...entah...(^_^)...

Fidz@EartH said...

yeake..xcuba xthu msti si dia sembunyikan kekuatan dia ni..hehehe mesti suspen dia klu dpt test tue..hehe:) semoga SI DIA berjaya (- -,)

AziF_RuNtC said...

hehehe... bukan xnak cuba, tp dh kenal dia lama..anak mak, manja (mgkin kut), keluarga senang lah jugak, sy x rasa dia boleh hidup di kampung...susah lah kut...

Apepun, sy tak tutup hati sy kerana dia, sy masih mencari..Sbb kita tak tahu sape jodoh kita kan...Sampai masa nanti baru sy memilih..hehe...Masa tu baru saya serahkan kasih saya sepenuhnya pada yang berhak...tak kejam sgt kan?

Fidz@EartH said...

ooo..dh kenal lama ptutla..maafla sy xthu..main ckp jea kn..sory..kmgknan dia msh blum dpt biasakan dgn keadaan kmpg..

awk xkejam pun..kita smua mempunyai hak untuk memilih..ada yg perlu mengenali hati budi msg2..ada yg tidak..mcm2..cinta xblh dpaksa2..ianya kurnia ALLAH yg dtg dgn sendirinya..cuma bagaimana cara kita mengawalnya..jika dgn btul bahagia dunia n akhirat:) ..dan sebaliknya... apa2pn jgnla awk rasa bersalah..awk berhak memilih..cuma dlm apa2 keadaan kita kna jga perhubungan sesama manusia..cerita dgn baik..insya.allah jika berlaku kesulitan@pergaduhan akan dpt diselesaikan.. :)

AziF_RuNtC said...

Urm, betul jugak kan..hihi..tq

Post a Comment