Indahnya perasaan itu

Thursday, February 10, 2011

| | |
Asalamualaikum...hehehe..sejak bercuti ni, banyak plak masa aku nak berblog...Malam2 macam ni, takde org...syok siket nak mengarang ayat

Lagipun waktu siang, ada budak kecik...si comel kesayangan aku lah tu, mohd Idzwan...dah masuk 2 tahun dah...hehehe...Sekarang ni dah bertambah lagi sorang...baby lagi, namanya Adam, anak sepupu...

So, waktu siang aku jaga budak-budak ni...Idzwan makin nakal dan makin manja..Tadi pun asyik merengek jer...Entah2 dia cemburu sebab ada baby kut, orang tak layan dia sangat..Ish3...takdelah...hihihi..Dia tak sihat, sbb tu lah merengek selalu...Urm, Bila aku balik johor nanti, mesti rindu kt Idzwan ngan Adam..huhu

Apepun dua2 pun sangat comei..nanti aku tunjuk gambar yer..tak leh nak masuk kan dalam komputer..komputer lama, takde card reader..nampaknya kena beli jugak lah kad reder ni..selalu aku pau rumate aku nyer...Dah duk umah ni xdpt lah nak pinjam..huhuhu

Tapi pelik lah... sepanjang menjaga dua budak ni aku rasa something!!!...Urm, mungkin semua perempuan pun rasa cam ape yang aku rasa bila dengan budak2 kut kan..hihihi...Perasaan tu unik, susah nak gambarkan bagaimana...rasa sayang mungkin, tapi perasaan tu lebih dari tu...tapi Aku suka perasaan tu, unik..

Kalau korg nak tahu,aku dulu2 tak suka baby..Aku takut tengok baby, nak sentuh pun aku takut..sebab baby tu sangat kecil dan sangat lembut...huhuhu...rasa macam boleh patah kalau aku pegang...Selalu tgk dari jauh ja...paling koman pun pegang tangan baby..hihihi..besa lah masa tu aku muda lagi..(Erk, dah tua ke aku sekarang?..huhuhu...)

Aku heran jugak macam na leh ada kes buang bayi... Mungkin ibu-ibu bayi tu tak di ilhamkan perasaan tu...Siapa yang patut disalahkan?...Tapi sepatutnya sekarang ni bukan masa untuk menyalahkan...Sekarang masa untuk mencari jalan penyelesaian...Tapi still, aku tak dapat lihat tindakan yang diambil... masalah makin bertambah...Kenapa jadi begitu?...Terlalu jauh kah umat akhir zaman ni sampai tidak mampu dibaiki lagi...Erm, sekadar kata2 yg bermain di minda...

**Kembali kepada cite asal..hehehe**

Kakak aku pun tengah pregnant sekarang...Moga2 kali ni, anak dia lahir dengan selamat...Aminn.. Tak sabar nak ada anak buah...(pstt: tak sabar nak ada anak sendiri kutt..kih kih kih (^_^) )...

Ya Allah, seperti mana Engkau mengetahui akan takdir dan ajalku, aku benar2 berharap moga takdir itu memberi kesempatan untuk aku bergelar seorang istri dan seorang ibu sebelum nafasku yang terakhir..Dan jika bukan itu takdirku, bahagiakan lah aku sekadar menjadi hambaMu yang Kau redhai.Sesungguhnya apa yang Engkau takdirkan untukku adalah yang terbaik..Amin..urm..

4 comments:

Fidz@EartH said...

perasaan tue mgkn perasaan seorang ibu kot..bisela msti wk pnh sifat2 keibuan nie..xpela awal2 dh biasa dgn baby..xdela nti kekok ek :P
kenapa at last sentence mengeluh wk?insya.allah kakak wk selamat nanti..kita sama2 berdoa agar smuanya berjalan dengan lancar..amin..

AziF_RuNtC said...

Amin..terima kasih..

Entahlah, kadang2 kita yakin dgn diri sendiri, kadang2 kita tak yakin... Perasaan tu datang dan pergi...Mungkin belum cukup sabar dan redha dengan takdir sendiri....

Fidz@EartH said...

sama sama..

betul gak tue..perasaan manusia nie xtetap..ada trun n naiknya..sama mcm iman kita klu kita rjin beribadat bertambahla iman kita klu x..syaitan dtg mengoda..yg penting istiqamah dlm apa2 perbuatan..jika baik..baikla jika bruk maka burukla berterusan.. kita kna trus berdoa n yakin..trus menerus berdoa kpadanya..insya.allah apa yg kita impikan akan tercapai..ALLAH itu maha mendengar..(^_^)..

AziF_RuNtC said...

betul.sy setuju..(^_^)

Post a Comment