Ape dah jadi???

Tuesday, February 22, 2011

| | |
Asalamualaikum... 

Kenapa lah suram ari ni...Pagi ni pegi lab mendownload cerita cik emi "My Princess"...Tapi sampai episode 4 part 4, tetiba xkuar plak link download...tension2...

Sebenarnya hari ni aku serabut siket, memikirkan masalah yang berlaku...Batuk, Yuran, hutang, kawan, gaji, projek, ...Aiya, Lama2 leh sakit jiwo den...
*~*
Batuk... Dah kalau hari2 minum ais, makan aiskrim bila nak sembuhnyer..huhuhu..Semalam teruk jugak aku batuk, nak tido pun terganggu..Kesian lak kt my rumate...Dah seminggu lebih dah ni, batuk tak ilang lagi...Start arini, aku kena paksa diri minum air masak jer..Erk, mampukah anda??..kui kui kui
*~~*
Yuran...Sekarang ni tengah kumpul duit nak langsaikan yuran...Bila nak bayar pun tak tau lah, masih kekurangan beberapa ratus...
*~~~*
Hutang...Ni pun susah jugak, nak kena pegi kelinik bayar hutang lagi 7 ringgit..bila kah ada masa free untuk ke sana..Semalam nak pegi, kena keje..ari ni nak pegi x cukup modal lak..Esok plak keje lagi...Ish3, tak baik, kena pegi gak arini...
*~~~~*
Kawan...Ni tambah satu kes, huhuhu..sebenarnya aku bukan sengaja nak cakap kasar ngan pakwe kawan aku ni..tapi time tu tgh geram, cakap ikut suka..tapi seriusly, aku memang tak sengaja tertaip perkataan tu...Hahaha,bila ingat balik dah banyak kali gak aku salah taip benda yang sama..dekat orang yang aku paling suka pun aku pernah salah taip...Memang serabut pastu..apolah dia pikir pasal aku..Erm...Nak lupakan tapi, ayat dia tu tak bleh blah...menghantui aku jer hari ni..aduhhh...
*~~~~~*
Gaji...Urm, ni pun buat aku sakit kepala jugak... Gaji bulan satu x dapat lg..sekarang dah nak hujung bulan dua...Macam ne nak bayar yuran ni..urm...takpelah, tunggu aje lah...Nasib baik dah berhenti keje..So sekarang ni aku hanya buat satu keje je, keje kat kedai baju...Yang ni ok siket sebab dapat gaji setiap minggu...
*~~~~~~*
Paling buat aku tension..projek Mega aku ni...Aiya, barang takde, barang takde, barang takde...Macam mana nak buat keje kalau barang tak de... Dah nak habis SEM, still problem yang sama...Macam mana nak grad ni... Sakit ati tul lah...Harapkan supervisor pun, buat aku makan ati... Sekarang ni aku dah mulakan usaha mencari sendiri...Aku memang nak declare war dengan supervisor aku..Lantak lah...Sabar aku pun dah tahap klimaks ni..

Urm, kadang2 rasa penat jugak...Bukan penat sebab wat keje, penat sebab keje tak jalan, Hari2 masuk lab, tapi satu apa pun x leh buat... Duk berinternet...Bek tak payah datang lab..Aku balik kampung, jaga sikecik buah hati aku lagi ada faedah...penat pun berbaloi...Urmmmm....
*****~******
Alahai, tak baik plak aku merungut...Bukan sebab tak puas hati, cuma nak kurangkan tension...supaya otak aku boleh berjalan semula...Ape sebenarnya perlu aku buat???!!!... Urm, mungkin aku tahu sebabnya, cuma aku jer yang tak nak ambil kisah...Mungkin salah aku, dan rasanya semua salah aku dari awal lg... huhuhuhu....Aku tak cukup kuat nak hadapi dugaan ni sendirian...Kesian nye kat diri aku sendiri...

Kembali pada Yang Satu...itulah penyelesaiannya...Nampaknya aku kena munasabah diri balik, ape silapnya...Yess, itu yang aku perlu buat....(~_~)urmmm





10 comments:

Fidz@EartH said...

as salam,
dugaan,dugaan ek sian wk..insya.allah smuanya akan selesai nti bykkan bersabar yea...dugaan byk nie tu tndanya ALLAH msh sygkn kita dia uji kita mcm2..sy pun samala keje,tension,hutang,kawan,rehat krg..hehehe cma blajar jea x tapi kna bca gak r..mcm manual:P insya.allah kita tabahkan hati..tawakkal kepadanya.sesungguhnya smuani dtg utk kebaikan kita..:) wk msti boleh punya..dun give up k:)

p/s: boleh dh ke menyahut cabaran xminum ais tue?hehe..jgn smpai amy search gulung tikar nnti dh la yea hehe:P

AziF_RuNtC said...

oooo..yeke, kesian gak kat awk..tp biasalah kan lumrah kehidupan...insyaAllah, semuanya akan baik2 aje..hehehe...awk baca manual ape? awk keje ape eh?..sori mnyibuk..saja nak tahu..hehe

cabaran tu?, hehehehe...berjaya, dah 3 hari tak minum ais..hehehe...tp terliur gak tgk aiskrim..huhu
still tak baik jgk batuk..huhu..bila sejuk je, makin teruk batuk ni..malam2 susah nak tido...huhu

Fidz@EartH said...

xpe2 its okay..xmenyibuk pun tau..saya sebenarnya keje dkt hospital sebagai doktor hehe doktor mesin jea hehe.:P lebih dikenali sebagai technician untuk peralatan perubatan mcm surgical,anaesthesia,hemodialysis,ortho,labrotary,mcm2 lgi..sy buat maintenance dan breakdown utk peralatan tersebut..jdi manual utk peralatan tersebut la sy kna study supaya dpt wat troubleshooting nti..user2 hospital nie xsah klu dlm sehari msti ada rosak..kira2nya mmg setiap harila ada..bila dh rosak mereka nk siap cepat..disitula dtgnya tekanan..kdg2 ada user yg faham n sebaliknya..brg medical nie mahal2 n perlu diorder dri oversea..jdi mmg mengambil masa..setiap harila tekanan nie ada huhuhu..lumrah kehidupan xde tekanan nti boring lak kn hehe..insya.allah kita terang baik2 smuanya boleh selesaikan:)


alhamdulillah bgusla mcm tue..menyahut cbrn utk kesihatan diri..teruskan usaha tue..smoga cepat sembuh..mlm2 itu elakkan berkipas n sentiasa sediakan myk angin sblh..bdn kena kekalkan suhu badan 37'c bru antibodi kuat n bykkan berdoa:)

AziF_RuNtC said...

ooooo...waaa, best nyer...patutlah awk kena baca manual ari2...hehehe...betul tu, hidup ni akan kosong klu takde cabaran..biasa lah orang kan, kadang2 faham org lain, kadang2 tak peduli perasaan org...apepun, keje elok2 yer...bagus keje yang awk buat tu, sedikit sbyk membantu org lain kan...

hehehe...kipas tak dpt nak elak...rumate sy x tahan kalau kipas slow, dia cpt panas..kesian plak dia...nanti sy leh tido, dia plak tak leh tido...So, kipas sentiasa tbuka max speed... bgantung pada selimut aje lah... Sedikit sebanyak awk pn ada gaya cam Doktor dah..hehehehe...

Fidz@EartH said...

hehe cabaran2 jgak jgn sampai xtertahan dh la ek..pening kepala nti hyper tension hehe:) terima kasih wk..cma kdg2 keje sy nie risiko gak..mklumla kdg2 ada yg mesin attached pada pesakit mcm ventilator(bantuan pernafasan)yg nk kena baiki..rsau klu sentuh nti tiba2 lain lak jdi dkt pesakit tue huhuhu:( kdg2 ada wat mesin tpi last xbley diselamatkan juga..pesakit dh collapse.. rsa gak la rasa bersalah tue hurmm.. apa yg hidup pasti akan mati..kdg2 kehidupan dgn pesakit nie byk menginsafkan saya..anyway ALLAH sentiasa bersama Kita kn..Semoga kita semua dirahmati ALLAH swt..amin:)


Bgusnyer awk..wlupun wk xsht tpi wk bley thn lgi dgn keadaan mcm tue max speed plak tue hehe..bgusla tnpa xsdr wk dh mjg perhubungan kwn2..kena tambah ketebalan selimutla pas ni hehe:)..haha sy doktor mesin jea..cma kdg2 ada korek2 skit ilmu dktor nie..utk kegunaan bersama gak:P

AziF_RuNtC said...

Ada gak eh kes cam tu...klu sy mesti sy dah nangis dah..ye lah, walaupun ajal maut dah ditetapkan, tp klu ada org tu meninggal berkait dgn kita, mesti sgt sedih...rasanya sy mmg x leh keje klu keadaan cam tu..belum apa2 dah stress...huhuhu..

ape awk nak risau..Allah kan dh jelaskan, Dia hanya berikan sesuatu ujian atau dugaan itu, sesuai dengan kemampuan hambaNya...jd jgn wisau, awk mesti boleh atasi..hehehe

hehehe...bagus tu x bagus pun...jahat gak sy kekadang... biasalah..siapa boleh hidup seorang diri...jadi kena jaga perhubungan dgn kawan demi kebahagiaan kita jugak...pentingkan diri sendiri gak sy ni..huhuhu...

baguslah tu..bak kta org, sambil menyelam, minum air..tul tak..hihi...

Fidz@EartH said...

yeake hati wk lembut nie hehe..biasa keje dkt hospital nie kna kuat n tabah sbb mcm2 akan tempuhi kematian,accident ngeri2 org bunuh diri kdg2 baby meninggal pun ada..mula2 tue mmg takut gak tpi bila dh lama2 insya.allah akn terbiasa..:)

ahah ALLAH tue maha pengasih lgi maha penyayang dia tahu kemampuan hambanya kn..terima kasih wk..insya.allah boleh hehehe:)

yeake jahat hehe xnmpak pun..setiap org ada baik n jahatnyer..cma pandai2 kita mengolahnya hehehe..kawan2 kena jaga gak tpi jgn sampai diri sendiri tertekan dh la.kdg2 kita terpksa pentingkan diri bila dh kwn2 msh xfhm2 hehe:P

ilmu utk smua..

AziF_RuNtC said...

betul tu...kena ada kemahiran tinggi klu nak bdepan dgn pesakit2 kan..sbb sakit dorg lain2...tu pun susah gak..sek bek lah sy x amik bidang tu..kikikiki...

Sama2...(^_^)

Mmg lah awk tak nampak...kita x rapat sgt, jd sy layan awk baik lah..cube awk jd cam kawan2 sy yg len, mesti thu prangai jahat sy..huhuhu..

betul tu, ilmu untuk semua..(^_^)

Fidz@EartH said...

hehe klu mcm tue..kena btul2 jdi doktor la nie..hehe kdg2 doktor pun tanye kitaorg gak cmner nk operate mesin..siap doktor pun ada kitaorg marah :P

yup..mmgla xnmpk..kemungkinan tafsiran awl sy..ala sy pun ada jahatnye juga..hehe bernasib baik gak la sy ek..hehe... apa yg jahat ada baiknya..begitula sebaliknya.. cuma at last baik adalah segalanya..(^_^)

AziF_RuNtC said...

hehehe..betul2...

Post a Comment