Kisah gigi dan aku

Tuesday, January 11, 2011

| | |
Assalamualaikum...

Sorilah lama tak tulis blog, tak berapa sihat... Sekarang ni kena makan ubat ikut waktu...Untuk orang yang tak suka ubat macam aku ni, makan ubat suatu yang menyiksakan...huhuhuhu...

Satu malam yang tenang, tetiba gigi aku sakit...sakit yang amat...ohhh tidak, bakteria jahat sudah menyerang..Teringat plak iklan colgate..hehehe...

Disebabkan kejadian tu, aku nekad nak pegi jumpa doktor gigi...Pas jumpa Dr tu, dia kata gigi aku tak dapat diselamatkan. Terpaksa dicabut...Tidaaakkkk...Menyesal tak sudah sebab tak jaga gigi dengan baik...Hilang satu gigi...padan muka...Bermula hari itu, aku diberi bermacam2 ubat...malasnya kena ikut jadual makan ubat...Ubat itu pahit dan tak sedap...huhuhu...(T-T) Alamatnya aku makan ikut suka jer...haha

Paling tak tahan, time nak cabut gigi, Ade ke patut jururawat tu kata aku pakai susuk, sebabnyer gigi aku kuat sangat tak boleh nak tanggal...4 kali kut aku kena bius..ish3, suasana genting tul...Rasa cam nak melayang nyawa..huhuhu...Tapi dr cara aku tengok Dr tu , memang dah habis tenaga nak cabut gigi aku...Goyang punya goyang tak gerak2 jugak gigi aku...kesian la pulak aku tgk... dekat sejam lah jugak aku dalam bilik tu...Macam aku ni nak kena bedah jer, bukan cabut gigi...ish3

Tapi sekarang ni lega lah siket sbb tak sakit gigi dah...cuma takde gigi sebatang...rasa cam orang tua pun ada...huhu...

Jadi kawan2, jagalah gigi anda dengan baik..





2 comments:

Fidz@EartH said...

alhamdulillah..bgusla dh baek..hehe..kelakar gak ek..antibodi kuat nie.. sakit gigila pling sakit..hbs melarat smua sakit..yg penting sakit dh ilang..anyway sama2la kita jaga gigi kita ek..:P

AziF_RuNtC said...

hehehe....betul3...gigi amat penting untuk makan...jd kena jaga lek lok..hihi

Post a Comment