Balik Kampung...

Friday, January 21, 2011

| | |
Asalamualaikum...
Hari ni aku kebosanan di dalam makmal... huhuhu... Ramai yang takde...nak download crita pun, tak da cite yang best...Arghhh...bosan...bosan...

Kan seronok duk kat umah, tak pernah bosan....Ada je benda nak dibuat..tambah-tambah kalau ada budak kecil...huhuhu... Bila lah aku dapat balik rumah ni... Sebulan lebih tak balik..(walaupun baru sebulan, tapi rasa cam sejuta tahun..huhuu)
 

Sek bek ada raya cina bulan 2 ni..leh gak lah aku balik kampung...Dari tarikh hari ni, lagi 10 hari...tak sabar nyer nak balik...(^_^) 

Aku jenis yang suka duduk umah, walaupun ada lesen moto dan lesen kete, malas giler nak kuar...Mungkin sebab tak de kawan kut...Ye arr, kawan2 aku merata tempat, susah nak jumpa..dan memang aku lagi suka duk umah dari keluar...huhuhu...(pemalas punya budak..ish3)...

Tapi kalau keluar, selalunya dengan  family tak pun kuar dengan kakak dan abang ipar aku... SYOK siket kuar dgn dorg, leh aku pau makan free, baju free ka, tgk wyg free ka..apa2 aje yang boleh...hehehe...(dasar budak manja..ish3)

Dalam sebuah keluarga tu, bukan setiap masa kita akan gembira.. Mesti ada salah faham, atau iri hati...Aku pernah gak lah terasa hati dengan keluarga aku...Aku rasa macam tak disayangi, mungkin sebab aku jauh dengan family aku...jadi hal-hal kat rumah tu aku tak berapa tahu...Kadang2, aku gaduh dengan kakak aku sebab dia selalu kata aku dilebihkan dari dia...Aku sedih sgt bila kakak aku cakap macam tu..

TAPI...
Walaupun kadang2 kita ada konflik dengan keluaga, tapi tempat yang ada keluarga kita tu lah tempat paling aman sekali... Sebab kita tahu orang yang kita yakin sayangkan kita adalah keluarga kita... Sebolehnya ak nak semua orang happy...Sebab tu aku tak minta lebih2 dari parent aku...Beralah pada hal2 yang kecil... Aku sayang semua family aku...

Betui ckp org, masa itu mematangkan kita... Bila aku teringat balik kisah2 aku masa aku di alam keremajaan, aku menyesal sangat gaduh dengan kakak aku atau rasa2 yang tak elok lah pasal family aku...huhuhu... Moga2 masa akan datang semuanya akan baik2 saja...Aminnn..

Wajahnya kesedihan,
Namun masih ada senyuman,
Tubuh nya kepenatan,
Namun masih ada kekuatan...

Telapak tangannya kasar
Namun masih terasa kelembutan di setiap belaian.,
Dihatinya begitu gusar,
Namun tetap reda pada ketentuan...
  
Dia menanti waktu untuk pergi,
Namun masih bimbang nasib anaknya,
Kerana dia tidak mampu menghadiahkan doanya lagi,
Setelah jasad berpisah dengan nyawa...

2 comments:

Fidz@EartH said...

oo..suke duk umah yea..biasa r tue duk umah pun msti tlg mak ayah kn...duk umah xpe jgn bila dh kuar smpai xingat nk blik..lgpun skrg bila berjalan dkt luar kna berhati2..mcm bley berlaku xmcm dulu dh..konflik dk kluarga bisela..sy pun pnh gduh2..sma jeala xsuka kuar..bila important@perlu kuar jea..bru nk kuar...yg pnting bila dh bercuti berehatla puas2 nti dh hbs nk memerah otak plak:)

AziF_RuNtC said...

betul3..sy sokong..hehehe

Post a Comment