Mencari Cinta..011

Wednesday, January 19, 2011

| | |
Asalamualaikum kengkawan ku...huhuhu..

Kenapa eh, bila kita nak sesuatu tu kita usahakan sampai kita dapat, tp bila dah dapat, kita jadi bosan...Argghhh, ke aku je cam tu...tak baik tul lah aku ni..huhuhu..

Ape nak buat bila jadi macam tu?!!..Bak kata orang dulu2, abih madu sepah dibuang...tp bab aku ni, pelik lah plak kalau pakai pepatah tu...hahahaha... macam aku plak yang rosakkan anak teruna orang...ish3, tak dak kijo lah...hahahaha

Jejaka itu, 
Pada pandangan pertamaku,
Diakah insan yang bertuah,

Hati ini telah kau curi,
Bahkan ia tak ingin kembali kepada ku,
Kerna disisi mu, ia amat bahagia

Dia yang pertama,
mengukirkan senyuman dibibirku,
Namun dia juga mengunci lidahku,
Hingga hilang kata-kata untuk diluah...

Cinta ini ku simpan
Hingga saat ini...
Mungkihkah kasih berputik..
Atau pergi jauh dari ku...


Errmmm, cakap pasal budak tu..Haish, pelik lah... Bila aku rasa dia juga rasa apa yang aku rasa, aku rasa malas...malas...malas... kenapa ye???!!!
Betulke aku suka kat dia, atau hanya sekadar menguji diri mampukah memiliki apa yang sukar diperolehi... Namun bila hampir dicapai, mula ingin jauhkan diri...Melupai, dan mencari sesuatu yang lebih mencabar...

Terasa diri bagaikan tidak layak dicintai...Kerna sukar memberi kesetian setelah kasih di balas...

Atau..

Ketakutan, rasa phobia yang melanda akibat pengalaman lalu..membuat diri lebih berhati-hati... Sangsi kepada kasih yang diberi.. Ikhlas kah kasih mu atau sekadar gurauan untuk menguriskan hati...
Arggghhh, aku serik...serik...serik... dilukai...
Kerana itu, aku membiarkan cinta itu pergi, menangisi keputusan itu namun tidak menghalang ia terjadi...

Maafkan aku, kasih kau beri sukar untuk kekal didalam hati ini...Bukan kerna aku tidak mahu menerimanya, cuma hati ini begitu mudah pecah jika ia dikhianati sekali lagi...

Jika kau benar2 bersedia menyintaiku... Halalkanlah buatku...dan...Aku terima dirimu selamanya... 

Untuk saat itu, akan aku tunggu sampai tiba waktu...


2 comments:

Fidz@EartH said...

Amboi2..btul2 berbunga-bunga ek ayat hehehe..
bykkan bersabar..xsmua yg kita harapkan dapat..ada cepat..ada lambat cuma kita yakin DIA akan tunaikan..ALLAH akan sediakan apa yang terbaik utk hambanya..:) ganbate!!

AziF_RuNtC said...

Insya Allah..hehehe

Post a Comment