Mencari Cinta..013

Monday, March 28, 2011

| | |
Asalamualaikum...

Alkisah Bulan lepas....Hurm, seseorang dari kehidupan lalu aku hantar mesej kat aku...Pakwe aku yang pertama mesej, dia kata dia nak bertunang raya cina ni... Gembira aku dengar ( Really??!!!...Not sure..Urm..)..Tapi dia nak aku datang time tu...mampu ke aku pergi??...Tak mampu...Biar lah aku tak lihat wajah dia sampai akhir...

Apapun...Today, post ni khas buat insan  ini..(^_^)

Actually, kenapa aku putus dengan dia??!!... Dulu aku selalu tertanya2... Sekarang baru aku faham, rupa rupanya memang dia bukan jodoh aku...Stiil, aku masih sayang kat dia walaupun aku tak penah jumpa dia...

Pernah ke korang bercinta dgn orang yang korang tak penah jumpa...Sekadar suara dan ayat2 manis... Tapi, aku tau dia caring sangat dengan aku...Dia lelaki asing pertama yang aku hormat dan sayang... 

Cuma dulu aku masih muda, masih mentah tentang kehidupan... Rasa sayang aku pada dia bercampur baur..Rasa sayang itu pada seorang kekasih atau pada seorang abang??...(Konfius okay)...sebab aku tak ada abang, dan masa tu aku teringin ada seorang abang..Then he came...

Ayat terakhir aku cakap kat dia masa aku minta putus tu, aku nak jadi adik dia..Cant I???!!..Of course lah tak boleh...Ngokngek lah aku ni...

Actually aku minta putus atas alasan tertentu, untuk kebaikan dia.. Aku belum layak untuk dia... Mungkin gadis itu lebih layak...Lagipun aku bukan pilihan keluarga dia, keluarga dia tak restu aku dgn dia..Atas sebab itu aku kejar cita2 aku bagai nak rak... Untuk jadi lebih baik some day...

Tapi dia kata, perkahwinan tu ditetapkan keluarga, dan dia masih sayang aku...Walaupun dia kawen, dia akan tetap sayang aku..urm...Dia dah bgtau pasal aku dengan dia kat tunang dia...Korang rasa adil tak macam tu?!!..Kenapa aku rasa aku akan jadi orang yang kejam...Aku perempuan juga.. Walaupun tunang dia kata tak ape, mesti lah dia terasa juga...huhuhu... Ya Allah, tak baik betul ape yang aku buat kat kaum aku sendiri... 

Buat kamu yang aku hormati dan sayangi... Jika dia takdirmu, terimalah dia seikhlasnya, jangan lah di lukai hatinya dengan kehadiranku ini... Sungguh aku amat kecewa jika kamu tidak menyintai dia seikhlasnya...Dia lebih berhak dari aku... dan Maaf kan aku jika ia menyakitimu... Semoga berbahagia hingga ke syurga... Aminn...

Takdir yang menentukan, pertemuaan yang tak disangka
Takdir jua yang menentukan, perpisahan
Ditalian cinta ini, terjalin ikatan mesra

Walau hanya seketika, bagiku sungguh bermakna.

Setiap manusia dilahirkan berpasangan, 
Tak usahlah bimbang jika insan yang kau cinta pergi...
Kerna Jika dia benar adalah jodohmu, pasti dia akan kembali... 
Jika dia tidak kembali,
Pasti akan ada yang lebih baik menghampirimu...
 Cintai lah pada yang memberi cinta padamu,
Kelak akan ada cinta yang hadir buatmu,
Hadiah dari Yang Dicintai,

Dah hampir sebulan dia betunang..."Hope awak happy dengan kehidupan baru awak yer..."..Aku disini masih tercari2...Moga ditemui apa yang dicari...



2 comments:

Fidz@EartH said...

oo..wk..mcmtue rupanye hehe:P anyway smuanya atas wk..hanya wk yg boleh menentukan smua tu,jika difikirkan baik teruskan disamping sentiasa berdoa kepada ALLAH..lagipun jodoh,ajal,pertemuan,perpisahan ALLAH yg tentukan.. ALLAH dah sediakan yg lebih baik untuk wk..sama2 la berdoa kebahagiannya..smoga ALLAH sentiasa merahmati kita:)

AziF_RuNtC said...

Ape yg mcm tue?...Erm..moga2 kita semua dpt kbahagian masing2..aminn..hehe

Post a Comment