Di tasik itu...

Saturday, March 5, 2011

| | |
Assalamualaikum....

Urm, hari minggu yang membosankan...Tapi hari ni agak lain...
Satu perasaan yg datang tetiba memaksa dan mengerakkan aku untuk pergi ke tasik...Arah tujuan pada mulanya nak pulang ke bilik terpesong seketika bila melalui taman tasik itu...Jadi, hati pun kata.." apa salahnya aku singgah kejap"...Urm, waktu itu tak de sesiapa kelihatan, terlalu awal untuk sesi riadah...cuma beberapa org pekerja membersihkan kawasan tasik...

Hari ni, panas matahari tak begitu membahang...Mungkin sebab awan berat yang menutupi pancaran matahari, redup jeee...

Urmm...tenang betul air kt tasik tu, tambah pulak tiupan angin yang nyaman...Aaaaahhhh, rilexnyee rasa...

Kalau tgk kt permukaan tasik tu,  Cahaya matahari yg memantul sambil deruan angin yg mengerakkan zarah air di permukaan, tetiba muncul sinaran warna putih kelihatan seperti percikan bunga api...wahhhh, sangat cantik...

Di satu sudut lain, si anak bangau terbang begitu dekat skali dgn permukaan tasik...Berharap sang ikan muncul untuk ditangkap dan dijadikan makanan...

Kadang2 hembusan angin tu buat bulu roma aku tegak..Errkkk..ini bukan CITE SERAM, bukan  KES ADA HANTU YE...huhu..

Kadang2 hembusan angin tu jugak macam jarum yang mencucuk hati sendiri...sampai mata aku jd panas, macam ada air  panas dikelopak mata yg ingin mengalir...Kenapa..Kenapa...Kenapa!!!!!!!!!!!!!!...
Adakah aku gagal menjadi diri sendiri?!! perlukah aku menyerah kalah pada cabaran ini..

Bila tutup mata, bunyi2an menjadi santapan telinga...Bunyi cengkerik, angin, kenderaan lalu lalang, bunyi air...
Suasana tu buat aku hampir2 terlelap...Tetiba kedengaran satu suara...Berkumandang disetiap sudut... Dah masuk waktu asar rupanya...Kini aku kembali ke alam nyata...Masa yang sekejap tetapi menenangkan jiwa..huuuuuuu...(-_-)

Seorang Insan kesepian kerna cintanya hilang, bagaimana harus diisi hatinya yang kini kosong....



2 comments:

Fidz@EartH said...

hati kosong?

kata2 yg penuh puitis..hehe..boleh jadi seniman nie...erm kenapa ada air panas dekat mata..ooo wk main air panas yea..hehehe:P

wk..jgn menyerah kalah..cuba sedaya upaya..ALLAH sentiasa ada dcc kita..yakin dengannya..:)

AziF_RuNtC said...

Hehe..kekadang terjiwang plak..

InsyaAllah...Dihati sentiasa ingat Dia, cuma kekadang sunyi tu terasa jugak...urm...

Post a Comment