Alkisah buku...A Doctor in the House: The Memoirs of TDMM...

Wednesday, March 9, 2011

| | |
Bulan mac ni bulan menarik kan, banyak berita yang sensasi macam kisah buku ni...

Opps, sebelum tu, aku tak suka politik okay...Bagi aku politik ni tak bersih... Ada saja konflik kuar media... Tu yang sedia tahu, yang dirahsiakan tu...lagi lah...

Tapi sepanjang aku dengar, kisah bekas PM kita ni memang paling meriah lah..Bukan yang baik, lebih banyak yang buruk dari yang baik...Mungkin sebab dia sgt lama dalam bidang ni...22 tahun tuu..

Kadang2, bila dah selalu kita dengar kritikan terhadap seseorang tu, kita pun ikut tak suka...Ish2, tak patut kan...Selagi tak terbukti atas alasan dari semua pihak yang terbabit, kita tak patut membuat kesimpulan sendiri..tapi realitinya semua pun macam tu, termasuk aku..uhuhuhu..

Tapi lepas beliau tamatkan perkhidmatan, dah tak de gosip2 panas yang melampau...Mungkin sebab bagi sesetengah pihak yang menjadi ketua "huru-hara" ni, Tun M kita ni dah tak da kepentingan bagi dia...tp ok lah tu kan.. But, ape sebenarnya disebalik kisah ini..

Haaaa, baru2 ni Tun M kita keluarkan buku " A Doctor In The House : The Memoirs Of Tun Dr.Mahathir Mohamad" ...Secara ringkas buku ni ada 62 bab dan 843 mukasurat... Kisah tentang pengalaman beliau sepanjang menjadi PM, segala kisah dalam dan luar yang samaada kita tahu atau sulit...

Buku ni keluaran MPH Group Publishing (2011) dijual dengan harga RM100..

Ape yang membuatkan student biasa cam aku tetiba minat nak baca buku ni??...Sebabnya, aku nak tahu kisah sebenar dari kaca mata Tun.M, sebab selama ni aku hanya dengar dari media, cakap2 orang... Cara pemikiran beliau semasa menjalankan tugas sebagai Perdana Menteri...Cara beliau menghadapi situasi semasa...or mungkin nak thu jahat sgtkah Tun M kita ni seperti yang dia katakan org2di luar..(~_~)

Hurm..tapi tgk harga dia, tak mampu nak beli..(T-T)nak bayar yuran asrama pun xmampu...  huhuhu...Kalau ada org bagi hadiah buku ni, kan best...hihihi...

Apepun, Moga tercapai hasrat aku nk dapatkan buku ni..(^_^)

 

2 comments:

Fidz@EartH said...

hehe..try r tengok sape yg beli..pastu ley pinjam...:)
nanti dekat library msti ada punya..bykkn bersabar ek:)

AziF_RuNtC said...

Harap2 ada lah kt library nanti

Post a Comment