Salam Ramadhan

Friday, August 5, 2011

| | |
Asalamualaikum... (^-^)..macam dah dijangka, sebulan sekali baru ada post baru..huhuhu..apepun, bulan ni bulan 8 iaitu bulan kemerdekaan...Dan lebih menggembirakan kaum muslimin, bulan ni bulan ramadhan jugak...
Walaupun dah terlewat untuk bagi ucapannya...

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan, Semoga Iman kita bertambah dalam bulan ni, dan dapat dikekalkan untuk bulan-bulan yang lain...InsyaAllah..
Thank you Iluvislam untuk wallpaper yang cantik ini...hehe
**************************
Hari ni aku rasa nak luahkan ape yang aku fikir sepanjang hari ini...tentang manusia dan laluan hidup..Urm...
Bukan nak berfalsafah...Cuma hari ni aku sedih sikit...jadi aku nak korg sume sedih untuk aku..hehehehe..takdelah...gurau ajer...La Tahzan, Dont be sad okay...

Kita manusia ciptaan Allah ni berbeza-berbeza kelakuan, sifat, laluan hidup, takdir...dan banyak lagi...Tapi Semua manusia yang beriman punya satu tujuaan yang sama...Mendapatkan keredhaan Ilahi..
Macam satu buku yang aku baca ni...

"Hidup hanya untuk mati, dan mati hanya kerana untuk hidup semula"...

Aku rasa kita yang beragama islam ni tahu "kematian kita didunia ni hanyalah satu permulaan kehidupan yang kekal abadi"...Tapi, bukan nak suruh korg semua tinggalkan kehidupan dunia terus..semua kena seimbang... Ibarat " Kejarlah dunia seperti kita akan hidup selamanya, dan kejarlah akhirat seperti kita akan mati esoknya"...Semua kiasan, ibarat2 ni ada maksud terdalam..Harap2, korg semua paham..huhuhu...

***********************

Apepun, semoga kita tergolong dikalangan orang2 yang beriman...Tunggu next post yer...nak post benda len sebenarnya, tp tertaip plak yang ni...hahahaha...



0 comments:

Post a Comment