Keje Baru??

Tuesday, May 17, 2011

| | |
Assalamualaikum...Lama tak buka blog...Sekarang ni sibuk siket...Diam tak diam, cuti semester dah bermula...seronok tul xde org kat U ni..xdelah sesak sangat jalan raya..hahahaha...
Tapi kali ni cuti lama giler...sampai bulan september bru buka U...
 Nampak gaya nya kali ni korg2 yang cuti  tu leh lah menjalani ibadah puasa dan beraya sakan kat umah..cuti panjang lah katakan...
( alamak, bazaar takde lah ni , huhuhu..apo den nak makan nanti...)

Nak balik cuti gak...huhuhuhu...kesiannya kat aku, x leh nak cuti sakan...Kenapa???...sebab aku dah keje semula..huhuhu...Mula2 ingat tak seh keje, tp memandangkan bujet harian sipi2 ja, kena lah cari  duit tambahan...

Last aku keje dulu, keje kt kedai baju, tp bos aku dah ada pekerja tetap, jd aku pun x keje lg...Kengkawan aku kata bos kt kedai baju aku dulu ni x ok sgt...Dengar2 citer dr bebudak yg keje fulltime tu, sejak aku x keje lg, bos aku makin cepat marah...ye keeeee...ish3...Dulu, time aku keje pun kekadang ada lah jugak perangai  bos yang tak berapa disukai...

Kekadang sampai tahap x puas ati tu, aku pun rasa malas nak keje lg...Mana taknya,asyik dapat mesej mengejut je pagi2...(Hari tu sepatutnya aku keje, jd cam biasa lah, conformkan dgn bos...tibe2 bos aku cakap, hari tu ada org len keje, aku diminta keje hari berikutnya..OK lah aku terima...Jadi aku pun cadang bgun lambat cam besa lah...Tetiba awal pagi tu dapat msj dr bos minta aku buka kedai...Ape kes, hari tu aku nk keje, dia kata org len keje..ni pagi2 suh aku keje...macam blok aku ngan tempat keje aku tu sebelah myebelah plak...adoyai...sekali boleh tahan, kalau berkali2..TAHAN ke aku?..besi pun berkarat...Urm....)

Niat nak berhenti tu x tercapai sbb rasa kesian dgn bos sbb klu aku berenti nanti x cukup org nk jaga kedai plak...(waktu tu belum ada pekerja lain)...lagi satu mungkin sbb aku dah ska dgn anak2 dia kut...ermmm...entahlah...

 Nak tau cam na aku berhenti keje? a.k.a. diberhentikan keje....hahahaha...Suatu malam yang indah, aku mendapat sms dari bos aku..katanya aku tak perlu keje lagi...sebabnya dia dah cari pekerja full time...Tapi sebelum bos aku msj tu, aku msj dia dulu, nak tanya esok aku kena keje ke??..Berjam2 jugak lah tunggu reply...Tp akhirnya msj tu yang aku terima...nak wat cam ne, xdak rezeki aku la tu... Beberapa kawan aku kata cara bos aku berhentikan aku tu x sopan..Ye lah, pakai SMS je, tu pun sbb aku sms dulu tanya...Nak call apetah lagi...Urm...

Selang beberapa minggu, bos aku msj balik minta aku keje sbb xde org jaga..ehh, mana perginya pekerja tetap tu...ERM...rasa2 aku pegi keje ke tak???...hahaha..teka2...kui kui kui


Sejak tu, aku x cari keje len dah..just tumpukan pada projek aku yg macam ketapi xde landasan...huhuhuhu..

TAPI
Ada lah di suatu petang tu tgh2 sibuk buat experiment, tetibe dapat panggilan dr HEP U aku ni...Dia tawarkan aku keje pejabat, jaga kaunter (Aku dulu ada mohon Skim Pelajar Bekerja..baru sekarang dapat panggilan)...Kira keje tu OK siket lah, macam keje org pejabat..hehehehe...Esok nye aku gi interview, terus start keje hari tu jugak..hehehe....Alhamdulillah...Org dalam pejabat tu mcm2 kerenah, tp sumenya insyaAllah baik2 aje...

Jadi disebabkan aku keje tu, aku dah tak boleh suka hati amik cuti..hhuhuhuhu...cedihhhhnyer...

2 comments:

Fidz@EartH said...

salam..ai wk..ooo..dh bekerja rupanya..hehe..msti xsenang duduk..tnpa xbekerja nie..tpi alhamdulillah..nmpak cara kerja pun cm selesa duk ofis..xla tertekan sgt ek..wlubgaimanapun knala pndai2 bhgi masa..study jgn diabaikan..dh keje nie bley la kumpul2 duit ek...

AziF_RuNtC said...

wasalam..hehehe...mungkin lah kut... keje ni rasa cam masa tak bazir sgt..digunakan dgn betul...Study tu mesti diutamakan...Harap2 dapat hsbiskan secepat mungkin...huhuhu... kumpul duit wat bayar yuran sem depan lah nampaknyer..

Post a Comment