Hobi sampingan...

Thursday, May 26, 2011

| | |
Assalamualaikum.... :)

Ape nak buat klu bosan??!!..
Tido?..aku rasa kebanyakkan mesti pilih ni...ke aku jer yg minat tido..kekekeke...

Baca buku?.. ni mesti geng2 ulat buku, atau ulat novel..hehehe...klu nak baca buku pun, aku baca novel je kut...buku2 ilmiah ni kurang siket...ish3..cam ne nak tambah ilmu ni...(ermm, cari suami yang berilmu..nanti leh la ajar aku...boleh tak cam tu????...opss...Mau kena ketuk kepala kalau jawab cam tu depan mak ayah...hahahahaha...)...Aku minat buku motivasi gak..tp kena tgk sape yang tulis lah...(tu len post aku cite k..)

Main game?..Huisshh, ni kaum lelaki minat sungguh...aku siket2 je..(padahal men game fesbuk dulu tu sampai tak ingat dunia...kuang kuang kuang)...Ehem2..tobat dah, x men dah game2 fesbuk...hehehe...

Tgk movie?...ni pun ramai gak minat...tp ikut bujet lah klu nak tgk wayang...ala, sekarang ni boleh download ja...JIMATTTT..hehehehe

Dan banyak lagi hobi2 biasa yang kita suka wat time bosan...

Tapi... Ni nak cite hobi terbaru aku..kekeke..jd petani..PETANI????...kah kah kah..takdelah sampai bertani, tanam pokok kacang jer pun..huhuhu...
Ape yang special????....ERMM..yang special nya pokok ni ada perkataan ...Boleh dibuat hadiah kepada kawan2..EHEM2 (buah ati la tu)..family...Jarang kan org bg hadiah pokok..nampak lain siket...tul tak...


Alkisahnya..satu hari tu aku jejalan dgn kak sya di Jusco Bukit Indah...Tetiba ternampak kiosk jual pokok hiasan...Saja2 la pegi menyemak kat kiosk tu...Pastu promoter dia pun dengan bersemangatnya mempromosi barang dia...Menarik lah jgk tgk pokok ada perkataan...Bila tgk pokok tu, aku teringat kat sorg ni..nak beli untuk dia..( beli ke tidak, beli ke tidak???...itu lah yg aku duk pikir time tu)...Tapi aku tak beli, sbb aku pikir tak de sebab aku nak beli untuk dia..URMM..dengan kesedihan aku pun blah dr situ...

Pusing punya pusing, aku patah balik kedai tu...Kepala tak leh duk diam..asyik teringat ja..Jadi akhirnya aku pun beli lah satu..Ingat nak beli doraemon, tp kaler dia tak cantik plak..Jd beli adik doraemon..hehehe...(jadi lah tu...)

Sampai je bilik, terus buka...dan mulakan operasi menanam...
Hari Pertama...Tak sabar2 nak tgk daun tumbuh..hehe
Hari ke-3...Kulit luar dia dah terbelah siket..weeee..
Hari ke-4...dah makin besar...dah nampak akar..yahuuu
Hari ke-6..Yeye..dah kuar dari kulit..
Hari ke-7... Dah terbelah..nampak tak daun dia...halus lg..siram banyak2..hehehe
Hari ke-8..Wahhh, dah makin tinggi...
Hari ke-9...Tgk, daun dia dah tegak ke atas...
Hari ke 10...Daunnya sudah kembang...time ni letak bawah matahari...
Hari ke 11..Inilah hasilnya...sihat pokok aku ni..hehehehe...well, kat dikotiledon dia tu ada tulisan...



"I LOVE YOU"...ni ler tulisan kat kacang tu...Urm..tp I LOVE who???...
Mesti lah parent, n family first (padahal, bila beli tingat org len..) ..Urm...ada sape2 lg ke nk disayangi oleh aku????...urm...huhuhuhu...Sedih plak...

 Di sebabkan pokok ni makin membesar, terpaksalah pindah ke pasu lebih besar...hehehe...Makin sihat pokok kesayangan aku tu..kekekeke...ERMMMM...boleh wat sayur goreng tak???...

p/s: Harga dia tak lah mahal sangat..Gi HOT MARKET kat angsana tu..5 biji RM 2...Pasu doraemon tu aku beli 10 ringgit.Dalam tu dah disediakan biji benih..leh pilih nak perkataan ape.....tp klu beli kat kedai besa2 tu lagi murah kut...Sesuai utk dihadiahkan pada yang tersayang...Ok..setakat itu aje...Jumpa lagi di lain post...heheheh


0 comments:

Post a Comment