Sesat di tempat sendiri...

Thursday, July 29, 2010

| | |
Hari ini keluar jalan2 dengan kawan lama..Kedua2nya pun dah lama x balik kampung... Nak dijadikan cerita, kami nak pegi tengok wayang kat megamall penang, so janji nk jumpa kat bus stop tempat biasa...Sampai kt tempat yg dimaksudkan, aku terkejut sebab tempat tu dah berudah..dah ada perhentian bas kat situ...senang lah sikit naik bas... Dalam perjalanan ke megamall,bas tu pusing2 satu bandar tu dapat lah tgk perubahan lain...Memang banyak berubah...

Dah sampai megamall tu kitorg pun masuk lah...Tapi sukar nak dipercayai, kami berdua boleh sesat dalam megamall... Bukan kali pertama kami pegi situ, tapi entahlah, tempat tu dah jadi asing...Masa sampai tu, kedai x buka lg, panggung pun x buka lg, so kitorg tukar plan... nak pergi tgk wayang kt sunway pulak...satu lagi masalah, macam mana nak pegi sana..ada bas ke ke sana?..urm, disebabkan kami ni xtahu, tanya lah kawan yg tinggal kt sini, tp dia pun tak tau..so, kami stuju nek teksi kenalah 12 inggit...

Megamall Penang
Sesampainya disana, kami terus g beli tiket wayang...Wayang start kul 3, so niatnya nak solat zohor dulu... Tapi bila sampai surau, kami tak tau zohor kat penang masuk pukul berapa...huhuuu... terpaksa tanya kawan lg...Dah selesai tengok wayang, kami pun berangkat pulang... Bila di ingat kembali situasi tu, kami ketawa...Tapi dalam hati rasa begitu lamanya berada ditempat orang sampai tempat sendiri menjadi asing...Macam mana lah kalau aku bawak kawan2 aku datang umah aku..mesti malu giler sebab aku pun x tau nak pergi jejalan kat mana...

Sunway
Hurm, kenangan ni buat aku ingin kembali menetap di tempat asal kembali...Telah lama tempat ni aku tinggalkan...huhuuu...

2 comments:

Cik Anis said...

aku penah p megamall..xdak apa pn,,xbest lgsg,,,nk p queensbay wey...jommmm,,,bila nk bwk aku???

AziF_RuNtC said...

jommm...meh lah umah aku dulu..tp xjanji sampai tempat yg dituju..mana tau sesat plak..huhuhuhu

Post a Comment